На 25 април 2025 г. в град София, Дирекция „Управление на териториалното сътрудничество“ към Министерството на регионалното развитие и благоустройството организира обучение за бенефициентите по ИНТЕРРЕГ програмите, в които България участва. Темата на обучението беше „Конфликт на интереси, принципи на възлагане на обществени поръчки и национален контрол“.
Събитието събра над 130 участници и беше насочено към повишаване на информираността по ключови теми, свързани с изпълнението и контрола на проектите. Експерти от звеното за Първо ниво на контрол и отдел „Законодателство и нередности“ представиха подробна информация по следните въпроси:
Верификация на разходите и често допускани грешки;
Насоки за избягване на конфликт на интереси;
Често срещани нарушения, които водят до финансови корекции;
Определяне на размера на финансови корекции;
Примери от практиката на контролните органи;
Администриране на сигнали за нередности и други.
Участниците имаха възможност да задават въпроси по време на обучението, на които беше даден отговор от страна на лекторите.
Обучението е част от ангажираността на дирекцията за подпомагане на ефективното и прозрачно изпълнение на проектите, финансирани по програмите за европейско териториално сътрудничество с участието на България.
Всички материали от обучението – презентациите, отговорите на постъпилите въпроси, както и списък с „червени флагове“, които бенефициентът следва да следи за предотвратяване на нередности и измами – са публикувани в раздела на Програма ИНТЕРРЕГ VІ-А ИПП България - Северна Македония 2021–2027 на интернет страницата на МРРБ.